ІІ молодша група " Ромашка"
Вас вітає ІІ молодша група "Ромашка"
Вихователі групи
Шевчук Галина Романівна
Марченко Інна Володимирівна
Помічник вихователя
Єфіменко Ірина Іванівна
Розвивальний простір групового приміщення
Психологічні особливості дітей 4 року життя
Вікові особливості розвитку дітей 4 року життя
Спілкування і мова
Спілкування з однолітками для них важке. У мовному спілкуванні часто спостерігаються хвастощі. Часто можуть називати один одного "дура", "дурень". З'являються прізвиська, дразнили. Яскравий інтерес проявляється до мови, до слів. Вони починають сполучати знайоме слово з незнайомим, з’являється прагнення до питань. Якщо немає співрозмовника – дитина розмовляє сама із собою, діти дуже прив'язані до матері, яка є центром світу. Відношення до матері тепле, уважне.Характеристика віку: "чотирьохлітка" вважається важким. Дитина перебуває у деякій дисгармонії із самою собою і з навколишніми, рухи рвучкі, прагне когось вдарити, штовхнути, щось перевернути. У поведінці спостерігається різкість, брутальність, тому дуже часто дорослі вважають, що допустили якісь промахи у вихованні. Ця стадія починається із 3,2 – 3,5 років.
Діяльність та пізнавальна активність
Діти дуже люблять грати з однолітками, але прагнуть забрати іграшку у свого товариша й вважають, що ця іграшка належить тільки йому. Ставитися до цього потрібно спокійно, але пояснювати, що ця річ не його. Спостерігається повна байдужність до того, що вона скривдила свого товариша, дій у діяльності дитина ніколи не передбачає. Вона не знає, що вона намалює, зліпить, побудує.
Емоційно-вольова сфера
Спостерігається емоційна неврівноваженість дитини, часто бувають емоційні крайності – сильно переживає невдачу, різко змінюється настрій до позитивних емоцій. Спостерігається висока емоційна активність, часті скарги. З'являється інтерес до перебільшення. З'являється нестриманість. Не можна жадати від дітей цього віку швидкого й обов'язкового виконання якоїсь дії – і це те, про що треба пам’ятати батькам.
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ 4 РОКІВ
Активне формування особистісних якостей дитини, розвиток та проявлення позитивних і негативних рис характеру, які були закладені у період кризи 3-х років.
- Якісні зміни в становленні взаємовідносин із однолітками, прагнення до колективних видів діяльності, активне усвідомлення норм і правил соціально-суспільних взаємовідносин.
- Розвиток культури спілкування із дорослим, вміння слухати і чути співрозмовника, вести активний діалог.
- Сенситивний період виникнення і розвитку сюжетно-рольової гри, основним змістом якої є моделювання відносин між людьми, прагнення до об’єднання у ігрові підгрупи по 3 -5 чоловік при творчої взаємодії з дорослим.
- Бурхливий розвиток допитливості, прагнення до пізнання нового.
- Прояви зачатків логічного мислення в елементарній дослідницької діяльності, яка проводиться дітьми за власною ініціативою з метою пізнання оточуючого (досліди та експерименти з природними об’єктами, самостійні висновки і аналіз.
- Активний розвиток, проявлення інтересів та здібностей дитини. Прагнення до самореалізації задоволення особистісних притягань.
Орієнтовний розподіл програмового матеріалу
в ІІ молодшій групі « Ромашка»
ПОНЕДІЛОК |
1. Розвиток мовлення і культура мовленєвого спілкування 2. Музичний розвиток |
ВІВТОРОК 1. Логіко-математичний розвиток: конструювання 2. Інтегроване заняття : дитина в соціумі та дитина в природньому довкіллі. 3.Фізичний розвиток СЕРЕДА |
1. Образотворча майстерня: ліплення аплікація. 2.Музичний розвиток |
ЧЕТВЕР 1. Розвиток мовлення та художня література 2.Фізичний розвиток П’ЯТНИЦЯ |
1. Образотворча майстерня: малювання 2. Інтегроване заняття дитина в соціумі та валеологія |