Дистанційне навчання
Дистанційна робота в період воєнного стану
У ситуації, в якій сьогодні опинилася Україна, постає питання організації освітнього процесу в умовах воєнного стану в країні.
У методичних рекомендаціях щодо окремих питань діяльності закладу дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році наведено цілий розділ:
« Щодо реалізації освітнього процесу в ЗДО з використанням дистанційної форми здобуття освіти»
В умовах сьогодення організація освітнього процесу повинна відбуватися з урахуванням безпекової ситуації за допомогою очної, дистанційної або змішаної форми роботи.
В умовах запровадження дистанційної форми організації освітнього процесу батьки мають стати партнерами педагогічних працівників. Тобто перша робота має працювати саме з ними, а вже потім з їхніми дітьми. В закладах дошкільної освіти взаємодія з родинами в умовах впровадження дистанційної освіти можлива у форматі «педагог – батьки – дитина». У зв’язку з тим, що у дітей ще не сформовано багато навиків, таких як опанування самостійного читання, вміння роботи з ІКТ, самоорганізація тощо, вони не можуть займатися самостійно, без допомоги батьків.
Завданням педагога стає необхідність отримати підтримку батьків. Для цього потрібно створити комфортні умови і для них. Необхідно продумати свою роботу так, щоб зацікавити батьків можливим виконанням завдань у робочий час, дати можливість дітям навчатися з друзями, підвищити інтереси дитини до знань, зацікавити їх добіркою завдань тощо. Головне – не перенавантажувати, не «завалювати» батьків посиланнями.
Методом дистанційного навчання дітей є створення та систематизація цифрового інформаційно-освітнього ресурсу, що дає дітям можливість отримати освіту вдома, а також – надати фахову педагогічну підтримку та консультативну допомогу батькам тих, що навчаються. Діти мають можливість переглядати відео-заняття, вивчати навчальний матеріал, грати в цікаві інтерактивні розвиваючі ігри, виконувати творчі завдання.