Соціальний педагог
СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ
ЯРОВА ІРИНА ВОЛОДИМИРІВНА
Освіта вища
Спеціаліст вищої категорії
Стаж роботи - 10 років
Соціальний педагог– це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту дітей у ЗДО та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.
Робота соціального педагога в дошкільному навчальному закладі:
Провідним напрямком роботи соціального педагога є соціально-педагогічна реабілітація дітей родин, які потребують соціального захисту.
Для роботи с такими дітьми, які стоять на окремому обліку у соціального-педагога розробляється індивідуальний план реабілітаційних заходів та контролюється хід його реалізації.
Категорії сімей, що стоять на обліку:
неповні сім'ї;
багатодітні сім'ї;
сім'ї інвалідів;
сім'ї ВПО та УБД;
асоціальні (алкоголізм, наркоманія, проституція);
сім'ї де є члени з жорстокою, агресивною поведінкою, з психічно-сексуальним відхиленням тощо.
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА
Захист і охорона дитинства
Сьогодні юридичною основою діяльності з охорони дитинства та захисту прав дитини є Конвенція ООН о правах дитини (1989р.), яка була ратифікована в Україні у 1991 році. Ця робота ведеться з дітьми, батьками та педагогами і включає в себе: забезпечення інформацією та консультування дітей і дорослих стосовно взаємних прав і обов’язків дітей та дорослих.
Просвітницька робота:
Це система спеціальних заходів та цілеспрямованої діяльності щодо організації виховання, навчання,дозвілля, яка має на меті формування у дітей всебічного розвитку, високої духовної культури і моральних якостей.
Форми роботи – заняття, бесіди, консультації, екскурсії,тренінги, анкетування тощо.
Діагностична робота:
Проводиться для виявлення факторів, які можуть спровокувати відхилення в психічному і соціальному розвитку дитини. Діагностики, що проводить соціальний педагог допомагають оцінити:
-
особливості соціального оточення (психологічний клімат в групі, в родині);
-
соціальний статус дитини, особливості особистості (виявлення обдарованих дітей, дітей групи ризику тощо);
-
самооцінку;
-
соціально-емоційну сферу особистості (тривожність, агресивність і та ін.).
Корекційна робота:
Це діяльність, спрямована на поліпшення процесів розвитку і соціалізації дитини, послаблення або подолання психофізичних станів, у процесі навчання і виховання з метою максимально можливого розвитку їхньої особистості та підготовки до самостійного життя.За корекційно-розвивальними програмами та через роботу з дорослими, які беруть участь у вихованні дітей.

Консультативна робота.
Це багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу.