ЗДО "Яблучко"
с. Новосілки, Чабанівської селищної ради, Київської області

Старша група "Зайчата"

Вас вітає старша група "Зайчата"

На групі працюють:

                                                                                              
 СТАРША ГРУПА

«ФАНТАЗЕРИ-МРІЙНИКИ»

Вікові особливості  розвитку дітей шостого року життя

Провідна потреба — у спілкуванні, творчій активності.

Провідна діяльність — творча гра.

Провідна функція — уява.

          У віці від 5 до 6 років відбуваються зміни в уявленнях дитини про себе. Ці уявлення починають включати не тільки характеристики, якими дитина наділяє себе справжню в даний відрізок часу, але й якості, якими вона хотіла б або, навпаки, не хотіла б володіти в майбутньому, і які існують поки як образи реальних людей або казкових персонажів (Я хочу бути таким, як Людина-Павук; Я буду, як принцеса тощо).

          У 5–6 років у дитини формується система первинної гендерної ідентичності, тому після 6 років виховні впливи на формування її окремих сторін вже набагато менш ефективні. У цьому віці діти мають диференційоване уявлення про свою гендерну приналежність за істотними ознаками (жіночі і чоловічі якості, особливості прояву почуттів, емоцій, специфіка гендерної поведінки).

          Істотні зміни відбуваються в цьому віці у дитячій грі, зокрема, в ігровій взаємодії, у якій істотне місце починає займати спільне обговорення правил гри. Діти часто намагаються контролювати дії одне одного, тобто вказують, як повинен поводитись той чи інший персонаж. У випадках виникнення конфліктів під час гри діти пояснюють партнерам свої дії або критикують їх вчинки, посилаючись на правила.

          Більш досконалою стає велика моторика. Дитина цього віку здатна до освоєння складних рухів: може пройти по вузькій лавці і при цьому навіть переступити через невеликі перешкоди; вміє відбивати м’яч об землю однією рукою кілька разів поспіль.

          До 5 років діти оволодівають досить великим запасом уявлень про навколишній світ, які отримують завдяки своїй активності, прагненню ставити запитання та експериментувати. Уявлення про основні властивості предметів ще більше розширюються й поглиблюються. Дитина цього віку вже добре знає основні кольори та має уявлення про відтінки, а також можуть розповісти, чим відрізняються геометричні фігури одна від одної.

          Увага дітей стає більш стійкою і довільною. Вони можуть займатися не дуже привабливою, але потрібною справою протягом 20–25 хв разом з дорослим.

          Обсяг пам’яті змінюється не суттєво. Поліпшується її стійкість. При цьому для запам’ятовування діти вже можуть використовувати нескладні прийоми і засоби (підказками можуть виступати картки або малюнки).

          У 5–6 років провідного значення набуває наочно-образне мислення, яке дає змогу дитині вирішувати більш складні завдання з використанням узагальнених наочних засобів (схем, креслень тощо) і уявлень про властивості різних предметів і явищ.

          Вік 5–6 років можна охарактеризувати як вік оволодіння дитиною активною (продуктивною) уявою, яка починає набувати самостійності, відділяючись від практичної діяльності та випереджаючи її. Образи уяви значно повніше й точніше відтворюють дійсність. Дитина починає чітко розрізняти дійсне й вигадане.

          На шостому році життя дитини відбуваються важливі зміни у розвитку мовлення. Для дітей цього віку стає нормою правильна вимова звуків. Порівнюючи свою вимову з вимовою дорослих, дошкільник може виявити власні мовні недоліки. Дитина шостого року життя вільно використовує засоби інтонаційної виразності: може читати вірші сумно, весело або урочисто, здатна регулювати гучність голосу і темп мовлення залежно від ситуації (голосно читати вірші на святі або пошепки ділитися своїми секретами тощо). Діти починають вживати слова для узагальнення, синоніми, антоніми, відтінки значень слів, багатозначні слова.

          Малюк здатний утримувати в пам’яті великий обсяг інформації, йому доступне читання з продовженням. Діти долучаються до літературного контексту, в який включається ще й автор, історія створення твору.

          У старшому дошкільному віці (5–6 років) активно розвиваються планування і самооцінювання трудової діяльності (за умови сформованості всіх інших компонентів дитячої праці). Освоєні раніше види дитячої праці виконуються якісно, швидко, усвідомлено. Стає можливим освоєння дітьми різних видів ручної праці.

Орієнтовний розподіл програмового матеріалу

в старшій групі "Зайчата"

Понеділок

1. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.

2. Англійська мова.

3. Логіко-математичний розвиток.

Вівторок

1. Інтегроване заняття: дитина в соціумі та дитина в природному довкіллі.

2. Образотворча майстерня: сюжетне малювання.

3. Музичний розвиток.      

Середа

1. Навчання елементів грамоти.

2. Інтегроване заняття: розвиток мовлення та художня література.

3. Фізичний розвиток.

Четвер

1. Логіко-математичний розвиток/конструювання.

2. Музичний розвиток.

3. Образотворча майстерня: малювання предметне/декоративне.

ІІ половина дня

4. Інтегроване заняття:дитина в соціумі та валеологія.

П'ятниця

1. Англійська мова.

2. Фізичний розвиток.

3. Образотворча майстерня. Аплікація/Ліплення.

 

Розвивальне середовище групи

                                    

  

 

 

Логін: *

Пароль: *